Wybierasz mailing, gdyż chcesz skutecznie komunikować się z klientami, promować swoje produkty lub usługi i budować pozytywny wizerunek marki w sieci. Szybko jednak okazuje się, że nie przynosi on zakładanych rezultatów, a wskaźnik wyświetleń (open rate) ma uderzająco niski poziom. Tracisz czas i pieniądze. Tymczasem skuteczny mailing jest możliwy. Trzeba jednak wiedzieć, jak go tworzyć. Oto najważniejsze wskazówki, dzięki którym mailing przyniesie efekty.
Jak stworzyć skuteczny mailing? Użyteczne wskazówki, które pozwolą zaangażować odbiorców?
Mailing uznaje się za jedną z najbardziej efektywnych form komunikacji z klientami. Nie tylko pełni on funkcję informacyjną, lecz również pozwala wypromować produkty lub usługi i zbudować pozytywny wizerunek marki. Jest tani, a także skuteczny, o ile zostanie odpowiednio skonstruowany. Jak więc stworzyć mailing, który działa?
Odpowiednio skonstruowany mailing angażuje, czyli wywołuje u odbiorcy przeświadczenie, że warto, po pierwsze, otworzyć wiadomość, po drugie – przeczytać ją, po trzecie – kliknąć umieszczony odnośnik, a po czwarte – skorzystać z proponowanej oferty. To nie lada wyzwanie, zwłaszcza dla osób, które nie zajmują się tym zawodowo.
Dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak tworzyć skuteczny mailing. To podstawy, jednak ich wdrożenie pozwoli Ci zaangażować odbiorców i łatwiej realizować wyznaczone cele biznesowe. O czym warto pamiętać w szczególności?
1. Zadbaj o personalizację nie tylko pola odbiorcy, ale i nadawcy
Jeśli znasz imię odbiorcy (a możesz o nie poprosić, gdy dana osoba zapisuje się na listę mailingową), koniecznie umieść je w polu odbiorcy. Dzięki temu prostemu zabiegowi adresat poczuje się wyróżniony, a otrzymana wiadomość wyda mu się bardziej osobista. Zyskasz też sympatię w jego oczach.
Nie zapomnij również o personalizacji pola nadawcy. Umieść w nim swoje imię i nazwisko oraz nazwę firmy, tak aby odbiorca od razu wiedział, z kim ma do czynienia. Pamiętaj, aby korzystać z poczty w domenie internetowej Twojej firmowej strony www, a nie darmowej. Dzięki temu podkreślisz swój profesjonalizm.
2. Stwórz temat, który wyróżni Twoją wiadomość spośród innych
Każdego dnia w skrzynce mailowej Twoich odbiorców ląduje kilkadziesiąt, a nawet kilkaset wiadomości. Jeśli chcesz wyróżnić swoją, musisz wymyślić odpowiedni temat. Najlepiej, jeśli będzie on pokazywać korzyści dla odbiorcy, prowokować do działania, intrygować lub szokować. Jednocześnie nie może być zbyt długi (maks. 50 znaków), a na samym początku powinien zawierać najważniejsze informacje.
Pamiętaj, temat to zapowiedź maila. Dlatego ważne jest, aby korespondował z głównym komunikatem. Jeśli w dalszej części przekazu, będziesz informować o czymś innym, odbiorcy stracą zaufanie. Nikt nie lubi clickbaitów. Jeśli nie chcesz, aby filtry spamowe automatycznie zakwalifikowały Twoją wiadomość jako spam, unikaj sformułowań typu: „promocja”, „okazja”, „rabat” czy też „za darmo”.
3. Zadbaj o ciekawą treść i ją sformatuj
Zwięzły komunikat, pisany językiem korzyści działa na odbiorców jak magnes. Nie bój się jednak eksperymentów. Czasem wystarczy jedno słowo, aby przykuć uwagę adresata. Pamiętaj też, że większość osób nie czyta wiadomości od deski do deski, lecz jedynie scrolluje ją wzrokiem. Dlatego musisz zadbać o to, aby treść była odpowiednio sformatowana. W tym celu m.in.:
- unikaj ścian tekstu,
- dziel treść na bloki,
- używaj wypunktowań, pogrubień, a nawet kolorowej czcionki,
- twórz jasne i konkretne nagłówki.
4. Nie zapomnij o Call To Action (CTA)
W Twoim mailu koniecznie powinno znaleźć się wezwanie do działania – Call To Action (CTA), które przeniesie odbiorcę w zaplanowane miejsce – na landing page, kartę produktu e-sklepu czy też formularz logowania. Swoim wyglądem CTA powinno jednoznacznie sugerować adresatowi, gdzie kliknąć i dokąd zostanie przekierowany po kliknięciu.
Mailing może być skutecznym narzędziem marketingowym, dzięki któremu zdobędziesz więcej klientów i zbudujesz rozpoznawalną markę. Pamiętaj jednak, że tworzenie wiadomości to tylko z pozoru proste zadanie. Musisz pamiętać o wielu szczegółach, aby uzyskać wysoki wskaźnik wyświetleń i zrealizować obrane cele marketingowe. Wbrew jednak pozorom nie musisz tego robić na własną rękę. Odpowiednią strategię i komunikaty mailingowe stworzą dla Ciebie specjaliści z agencji marketingowej.