Klimatyzacja do biura – najważniejsze kryteria wyboru

klimatyzacja do biura najwazniejsze kryteria wyboru

W upalne dni praca w biurze może okazać się trudna do zniesienia. Wysoka temperatura niekorzystnie wpływa nie tylko na samopoczucie pracowników, ale również ich efektywność. Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej firm inwestuje w klimatyzację. Nie każdy sprzęt dostępny na rynku będzie jednak odpowiedni. Jak wybrać klimatyzację do biura? Przedstawiamy najważniejsze kryteria.

Klimatyzacja do biura – przegląd najważniejszych kryteriów wyboru

 Chociaż wydawać by się mogło, że klimatyzacja jest przejawem zbytku, trudno wyobrazić sobie bez niej prawidłowe funkcjonowanie biura. Wysoka temperatura utrudnia bowiem pracownikom należyte wykonywanie obowiązków. Nie tylko pogarsza ich samopoczucie i koncentrację, ale również prowadzi do spadku efektywności. W rezultacie może mieć niekorzystny wpływ na ogólną kondycję firmy i zwiększać ryzyko popełniania błędów.

Najskuteczniejszym sposobem pozwalającym zapewnić pracownikom przyjazne warunki pracy nawet w upalne dni jest montaż klimatyzacji. Odpowiednio dobrany system zagwarantuje optymalny mikroklimat w biurze. W efekcie przebywanie w pomieszczeniach będzie komfortowe niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz.

Żeby jednak klimatyzacja do biura zdała egzamin, musi być odpowiednio dobrana. Na co zwrócić uwagę podczas jej zakupu? Przedstawiamy najważniejsze czynniki.

  1. Wielkość biura. Im większe biuro, tym większą mocą chłodniczą powinien odznaczać się klimatyzator. Inaczej nie spełni swojej funkcji. Wyższa moc chłodnicza oznacza wyższy pobór prądu. Dlatego nie należy dobierać jej niejako na zapas. Może to doprowadzić bowiem do znaczącego wzrostu rachunków za energię elektryczną.

  2. Rodzaj systemu. Oferta rynkowa systemów klimatyzacji jest niezwykle zróżnicowania. Obejmuje m.in. rozwiązania typu monoblock, split i multi-split. Przy wyborze systemu należy uwzględnić nie tylko potrzeby biura, ale również możliwości montażowe. Nie zawsze optymalna pod względem technicznych opcja może zostać zrealizowana, gdyż jej montaż wiązałby się wyłączeniem biura na pewien czas lub kosztownym remontem.

  3. Efektywność energetyczna. Im jest wyższa, tym mniej energii w typowych warunkach eksploatacji zużywa klimatyzator. Pozwala to zminimalizować koszty użytkowania sprzętu, a także zmniejszyć jego negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Klimatyzacja do biura – o czym jeszcze pamiętać przy jej wyborze?

 Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich kryteriów, które należy uwzględnić przy wyborze klimatyzacji do biura. Wśród czynników, które mają znaczenie, można wyróżnić także:

  • stopień nasłonecznienia biura – im jest on wyższy, tym większą mocą powinien dysponować klimatyzator. Do nasłonecznionych wnętrz dociera bowiem więcej naturalnego światła słonecznego, co podnosi temperaturę,

  • powierzchnia i ekspozycja okien – większa powierzchnia okien = więcej naturalnego światła słonecznego, a to oznacza wyższą temperaturę w biurze i wymusza zakup klimatyzatora o wyższej mocy chłodniczej. Najwięcej ciepła słonecznego wpuszczają okna skierowane na południe i zachód. Wiąże się to z koniecznością montażu klimatyzacji o wyższej mocy,

  • liczba sprzętów w biurze – im jest ona wyższa, tym większą mocą powinien odznaczać się klimatyzator. Dlaczego? Urządzenia podczas swojej pracy wytwarzają ciepło, które podnosi ogólną temperaturę panującą we wnętrzu.

Wybór klimatyzatora do biura to niełatwe i wymagające zaangażowania zadanie. Żeby podjąć optymalną decyzję, należy bowiem przeanalizować różne czynniki, takie jak wielkość pomieszczenia, rodzaj systemu, a nawet nasłonecznienie wnętrz. Inaczej wybrany sprzęt nie zda egzaminu.

Nie wiesz, jaki klimatyzator będzie odpowiedni w przypadku Twojego biura? Wbrew pozorom nie musisz na własną rękę dobierać sprzętu. Profesjonalna firma zajmująca się sprzedażą, montażem i serwisem klimatyzatorów weźmie pod uwagę wszystkie kryteria i dobierze optymalny system. Dzięki temu zagwarantujesz przyjazne warunki pracy swoim pracownikom, a jednocześnie nie przepłacisz.

Zobacz również

pomiary emisji gazow i pylow w zakladach przemyslowych praktyczne wskazowki

Pomiary emisji gazów i pyłów w zakładach przemysłowych – Praktyczne wskazówki

jakie sa korzysci wynikajace z analizy danych i raportowania w magazynach logistycznych

Jakie są korzyści wynikające z analizy danych i raportowania w magazynach logistycznych?

chinskie trendy modowe odkryj unikalna odziez w centrum hurtowym

Chińskie Trendy Modowe: Odkryj Unikalną Odzież w Centrum Hurtowym

rodzaje nosnikow danych co i jak mozna zniszczyc

Rodzaje nośników danych – co i jak można zniszczyć?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *