Agencja SEO czy SEM? Trudny wybór na rynku marketingu

seo

Współczesny świat niezwykle trudno wyobrazić sobie bez marketingu – zarówno tego tradycyjnego, jak i internetowego. Reklama stała się nieodłączną częścią każdego miejskiego, a także cyfrowego krajobrazu. Wśród nich z łatwością można wyróżnić przypadki osiągające niebywałe sukcesy, a także te przegrane i zapomniane przez odbiorców. Jak obecnie wygląda skuteczna reklama, dzięki której wypromujemy swój produkt, firmę lub markę? Odpowiedź jest niezwykle prosta – działania SEO i SEM.

Co to jest SEO i ile ma wspólnego z tym SEMem? 

Pomimo tego, że pojęcia SEO i SEM mają całkowicie odrębne znaczenie, wiele osób traktuje je w sposób równoznaczny – mówiąc “pozycjonowanie”. Żeby lepiej zrozumieć to zjawisko, warto omówić relacje i rozwinięcie wspomnianych skrótów za pomocą prostego równania w branży marketingowej.

SEM = SEO + PPC

Gdzie:
SEM Search Engine Marketing
Całościowy zbiór działań składających się na wypromowanie strony w wyszukiwarce.

SEO Search Engine Optimization
Odnosi się do strategii mających na celu wypromowanie strony w naturalnych (tj. bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

PPC Pay Per Click
Oznacza model rozliczany za kliknięcia – tj. płatne wyniki wyszukiwania osiągane za pomocą kampanii w wyszukiwarce internetowej.

Na podstawie powyższego równania z łatwością można zauważyć kluczową różnicę występującą pomiędzy SEO a SEM. Wskazanie relacji pomiędzy tymi pojęciami jest niezwykle istotne – zwłaszcza dla skutecznego zrozumienia strategii działania agencji interaktywnych czy marketingowych.

O czym należy pamiętać wybierając agencję interaktywną? 

Wybór agencji SEM i SEO to ogromne wyzwanie – zwłaszcza, jeśli na co dzień nie obcujemy z branżą marketingu w sieci. Rynek obfituje w nieuczciwych i nieskutecznych przedsiębiorców, dla których zysk klienta jest kwestią trzeciorzędną. Podpowiadamy, na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas wyboru dobrej agencji marketingowej.

  1. Cierpliwość po obu stronach barykady
    Zarówno klient, jak i wybrana przez niego agencja interaktywna, powinni pamiętać o tym, że działania SEO lub SEM to procesy długotrwałe. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i chce osiągnąć jak najlepsze efekty w jak najkrótszym czasie za pomocą jednorazowej akcji lub kampanii. I to jak najniższym kosztem. Skuteczna reklama internetowa rządzi się prawami przemyślanych strategii, które wymagają mnóstwa cierpliwości. Profesjonalna agencja interaktywna zaproponuje swoim potencjalnym klientom optymalne rozwiązanie, które krok po kroku doprowadzi do wzrostu sprzedaży.
  2. Precyzyjnie określone cele podstawą sukcesu
    Strategia marketingowa powinna powstać w oparciu o konkretne cele wyznaczone przez klienta i specjalistów z agencji interaktywnej. Dla większości będzie to maksymalizacja zysków, jednakże takie określenie nie jest wystarczające. Skuteczne SEM i SEO to działania wymagające skrupulatnego planowania, które nie jest możliwe bez precyzyjnego określenia mikro i makro celów.
  3. Pełna gotowość na skuteczną inwestycje
    Sukces w wyszukiwarce internetowej zależy od wielu czynników, wśród których najważniejszym jest zoptymalizowana strona internetowa. W trakcie planowania strategii SEO czy SEM może okazać się, że witryna wymaga gruntownej przebudowy, a nawet nowej odsłony. Jeśli agencja interaktywna stwierdzi taką konieczność, warto jej zaufać i nie podejmować się budowy narzędzi marketingowych “po kosztach”. Skuteczna agencja interaktywna wybierze rozwiązanie, które przyniesie klientowi pożądany zysk.
  4. Audyty, analizy, weryfikacje, raporty
    Wiemy już, że wszystkie działania z zakresu SEM wymagają czasu, odpowiedniego nakładu pracy oraz mnóstwa cierpliwości. Jeśli decydujemy się na współpracę z agencją interaktywną, warto zweryfikować jej stosunek do długofalowych działań SEM i SEO. Profesjonaliści pomogą nadzorować klientowi ruch na stronie oraz analizować efekty strategii marketingu online. Pozwoli to kontrolować kampanie w internecie, a także wprowadzać do nich zmiany i ulepszenia.

Rynek marketingu internetowego to “temat rzeka”, a mnogość agencji interaktywnych z pewnością nie ułatwia procesu wyboru tej idealnej do współpracy. Powyższe punkty to wstęp do rozpoznania dobrej agencji interaktywnej, dzięki której bilans zysków przewyższy nasze oczekiwania. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, skontaktuj się z nami – jako profesjonalna agencja interaktywna pomożemy Ci wybrać skuteczne strategie SEO i SEM.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Zobacz również

rzeczoznawca

Profesjonalna ekspertyza budowlana tylko z fachowcem!

dokumenty

Dokumentacja RODO – co powinna zawierać

sprez

Sprężarki COMPACK – małe i niezawodne do małych firm produkcyjnych i usługowych

kasa fiskalna

Odroczenie terminu przeglądu kasy fiskalnej – czy jest możliwe?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *